Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

L'association citoyenne Occitània e Libertat

continue de suivre le projet "Montségur 2020"

     Les quatre avant-projets d'aménagement du site de Montségur viennent d'être révélés. Pour ce qui concerne nos préoccupations quand au bâtiment "d'accueil" au pied du Pog, seul le projet D, discret, enterré dans le talus du parking, est compatible avec les valeurs que nous défendons pour ce site (ouverture au public, liberté d'accès, discrétion).

    Le projet A, qui place l'accueil sur le chemin au dessus du parking, serait beaucoup moins discret. Il serait posé là comme un guichet-barrière et il rétrécirait l'espace naturel, propice à la sérénité de l'esprit du Prat dels Cremats.

     Seulement voilà, nous pensons que les promoteurs du projet voient Montségur comme un objet historique mort, quand nous le voyons comme un endroit vivant qui parle à notre intimité et nous interpelle au plus profond de nous. Un tel site se respecte comme doivent être respectés ceux qui veulent s'y recueillir. Pour les promoteurs du projet, un site mort, cela s'exploite, et c'est tout.

     Il n'est pas raisonnable de rejeter l'avant-projet D sous prétexte que la partie muséographique, au village, y serait surdimensionnée par rapport à la demande. Il suffit d'en réduire le volume si nécessaire.

      Quand on a la responsabilité d'un tel site, on se doit d'élaborer pour lui et pour l'avenir le meilleur projet possible, pas de choisir le moins pire.

Occitània e Libertat

Jacme Pince le 16-XII-2016

*************************

L'associacion ciutadana Occitània e Libertat

contunha de seguir lo projècte "Montsegur 2020"

     Los quatre abans-projèctes d'amainatjament del siti de Montsegur venon d'èsser presentats. Per çò qu'es de las nòstras preocupacions tocant al bastiment ditz "d'acuèlh" e que se deu trobar al pè del Pog, sol lo projècte D, discret e enterrat dins lo toral del rambador, es compatible amb las valors que defendèm per aquel siti (dobertura al public, libertat de passatge, discrecion).

     Lo projècte numerò A, que plaça l'acuèlh sul caminòl al-dessús del rambador, seriá plan mens discret. Seriá pausat aquí, tal un guisquet-barrièra. Estrechariá l'espaci natural propici a la serenitat de l'esperit sul Prat dels Cremats.

      A çò que vesèm, pensam que los promotors del projècte veson Montsegur coma un objècte istoric mòrt quand nosaus lo vesèm coma un endrech que parla a la nòstra intimitat e nos pertòca al mai prigond de l'èime. Un tal siti se deu respectar coma se devon respectar los que vòlon s'i anar reculhir. Mas sembla que pels promotors del projècte, un siti mòrt aquò s'expleita e fai tirar…

     Es pas rasonable de fòragetar l'abans-projècte D jol pretèxte que la part museografica, al vilatge, i seriá subredimencionada al respècte de çò que foguèt la demanda. Basta pas que de ne redusir lo volume s'es necessari.

       Quand detenèm la responsabilitat d'un tal siti, òm se deu d'elaborar per el e per l'avenidor lo melhor projècte possible e non pas de causir lo mens pièger.

Occitània e Libertat

Jacme Pince lo 16-XII-2016

Le Pog de Montségur avant les "aménagements"...

Le Pog de Montségur avant les "aménagements"...

Tag(s) : #Informations, #Actualités