Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Comunicat de premsa occitan/francés

 Lo Partit de la Nacion Occitana saluda la naissença del movement politic nòrd-catalan : "Oui au Pays Catalan"

  Dins l'amira de son objectiu qu'es l'independéncia de totas las nacions e pòbles del monde, lo Partit de la Nacion Occitana saluda la naissença, lo dissabte 15 d'octobre de 2016, a Perpinhan, del movement politic "Oui au Pays Catalan". Aqueste es nascut del besonh qu'an los Nòrd-Catalans d'aparar lor identitat nacionala pròpria e de prene en mans lors afars politics. Al moment del Congrés fondador, los intervenents son estats nombroses a plànher que l'identitat e las especificitats economicas nòrd-catalanas èran mespresadas per las instàncias politicas en plaça, actualament bailejadas pels partits imperialistas franceses. D'aquí l'interés pel pòble catalan d'aquesta region de mestrejar la gestion de son territòri.

  L'objectiu del moviment "Oui au Pays Catalan" es per l'immediat la creacion d'una region catalana pròpria amb l'estatut juridic de collectivitat territoriala Unica (CTU) que se substituïriá a l'actual departament dels Pirenèus-Orientals e cumulariá tanben las competéncias actualament tengudas per la region. Aquò's ja lo cas per Corsega e las autras nacions ultramarinas jos dominacion francesa.

  Per contra lo Fenolhedés de lenga occitana, acutalament dins lo departament dels Pirenèus orientals, deu demorar dins la region Occitània-pirinèus-mediterranèa.

  Dins son amira etnista, lo Partit de la Nacion Occitana a sempre militat per una collectivitat territoriala pròpria a Catalonha del Nòrd.

  Emai se trachèsse pas actualament que d'un movement politic, lo P.N.O. pensa que "Oui au Pays Catalan" va dins lo sens de l'Istòria e participa logicament a una estapa del procèssus global de liberacion nacionala de Catalonha. Lo novèl movement politic catalan, qu'a per vocacion de venir majoritari sus son territòri, pòt comptar sus lo sosten frairal e la solidaritat del Partit de la Nacion Occitana.

 *************************

Le Partit de la Nacion Occitana salue la naissance du mouvement politique nord-catalan : "Oui au Pays Catalan"

  Dans la droite ligne de son objectif qui est l'indépendance de toutes les nations et peuples du monde, le Partit de la Nacion Occitana salue la naissance, samedi 15 octobre 2016 à Perpignan du mouvement politique "Oui au Pays Catalan". Celui-ci est né du besoin que ressentent les Nord-Catalans de défendre leur identité nationale propre et de prendre leurs affaires politiques en mains. Lors du Congrès fondateur, les intervenants ont été nombreux a relever que l'identité et les spécificités économiques nord-catalanes étaient ignorées par les instances politiques actuellement dirigées par les partis impérialistes parisiens. D'où l'intérêt pour le peuple catalan de cette région de prendre en main la gestion de son territoire.

  L'objectif du mouvement "Oui au Pays Catalan" est dans l'immédiat la création d'une Région catalane propre sous le statut de collectivité territoriale unique (CTU) qui se substituerait à l'actuel département des Pyrénées-Orientales et cumulerait les compétences actuelles détenues par la région. Cela est déjà le cas pour la Corse et les autres nations ultramarines sous domination française.

  Par contre, le Fenouillèdes de langue occitane, actuellement dans le département des Pyrénées orientales, doit rester dans la région Occitanie-pyrénées-méditerranée.

  Dans son optique ethniste, le Partit de la Nacion Occitana a toujours milité pour une collectivité territoriale propre à la Catalogne du Nord.

  Bien qu'il ne s'agisse actuellement que d'un mouvement politique, le P.N.O. pense que "Oui au Pays Catalan" va dans le sens de l'histoire et  participe logiquement à une étape du processus global de libération nationale de la Catalogne. Le nouveau mouvement politique catalan, qui a pour vocation de devenir majoritaire sur son territoire, peut compter sur le soutien fraternel de notre parti.

17/10/2016

 

Oui au Pays Catalan.

Oui au Pays Catalan.

Tag(s) : #COMMUNIQUÉ (Fra ), #COMUNICAT( Oc )