Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Mont Segur 2016

L'Association "Occitània e Libertat" présidée par Jacme Pince appelait à un rassemblement au Prat dels Cremats au pied du château de Mont Segur le dimanche 20 mars 2016 à 11 heures.

Au milieu de drapeaux occitans et catalan, quelques militant(e)s du Partit de la Nacion Occitana (P.N.O.) étaient présents. Il s'agissait de la commémoration annuelle du massacre du 16 mars 1244 perpétré par l'Eglise Catholique de l'époque et la royauté française.

Nous étions tous là pour honorer la mémoire de femmes et d'hommes qui choisirent de vivre leur liberté de conscience et le payèrent de leur vie. Plus de 7 siècles et demi après l'intolérance est toujours plus ou moins présente selon les pays, comme l'ont signalé l'ensemble des intervenants.

Si la liberté de conscience est un fait acquis dans l'Union Européenne, il n'en demeure pas moins que l'état français - membre fondateur de cette Union - pratique une politique acharnée d'intolérance vis-à-vis de la langue et de la culture occitanes, ainsi que de toutes les autres langues dites régionales qu'il a sous sa coupe.

Quand nous sommes arrivés au rassemblement, le château de Mont Segur était presque entièrement recouvert de brume. Au fil de l'évènement, celle-ci s'est dissipée … faut-il y voir comme un signe d'espoir ?

Après les prises de paroles l'assistance entonna Se Canta puis l'Estaca. Un pot de l'amitié a clôturé ce moment d'émotion partagée.

À noter que :

- La presse locale dans son ensemble n'avait pas daigné annoncer cette commémoration. Le photographe de La Dépêche du Midi venu pour couvrir l'évènement se fit justement et vertement tancer par le président d'Occitània e Libertat.

- Un projet « d'aménagement » cautionné par la Mairie de Mont Segur prévoit de faire payer l'accès à la stèle du Prat dels Cremats et au château.

Toute idée de construction, si elle est maintenue, doit rester invisible dans la perspective actuelle du site. L'accès au Prat dels Cremats et à la stèle doit rester libre et gratuit pour tous, tout le long de l'année.

Il existe une pétition contre ce projet et nous invitons le plus grand nombre à la signer.

Joanina Cazes-Grande Gèli Grande

 

Mont Segur 2016

L'Associacion "Occitània e Liberta"t presidida pel Jacme Pince cridava lo monde per un recampament al Prat dels Cremats al pè del castèl de Mont Segur, lo dimenge 20 de març de 2016 partènt de 11 oras.

Al mitan de bandièras occitanas e catalana, èran presents quauques militants del Partit de la Nacion Occitana. Se trachava de la comemorason annadièra del chaple del 16 de març de 1244 comés per la Glèisa Catolica de l'epòca amb l'ajuda de la reiautat francesa.

Erem totes aici per onorar la memòria de femnas e d'òmes que causiguèron de viure lor libertat de consciencia e lo paguèron de lor vida. Mai de 7 sègles e mièg apuèi l'intolerància es totjorn mai o mens presenta segon los paises, coma o diguèron l'ensems dels que prenguèron la paraula. Se la libertat de consciencia es assegurada dins l'Union Europenca, totun cal ben dire que l'estat francés - sòci fondator d'aquesta Union - practica una politica acarnassida d'intolerància contra la lenga e la cultura occitanas e totas las autras lengas pretendudas regionalas del seu territòri.

Quand arribèrem al recampament, lo castèl de Mont Segur èra gaireben cobèrt de nèbla. A flor e mesura del debanament de l'eveniment, la nèbla se'n anèt … i cal veire coma un signe d'espèr ?

Arron de las presas de paraulas l'assistància faguèt clantir Se Canta puèi L'Estaca. Un aperitiu clavèt aqueste moment d'esmoguda partejada.

Cal notar que :

- Degun dins la premsa locala aviá pas pensat que caliá anonciar la comemorason. Lo fotograf de La Dépêche du Midi que venguèt per cobrir l'afar ausiguèt quatre vertats de la part del president d'Occitània e Libertat.

- Un projècte « d'asegament » caucionat per la comuna de Mont Segur prevei de far pagar l'arribada a l'estèla del Prat dels Cremats e al castèl. Se l'idèa de bastir quicòm es mantenguda, deu demorar invesibla dins l'amira del siti d'ara.

L'arribada al Prat dels Cremats e a l'estèla deu demorar liure e a gratis per totes, tota l'annada.

I a una peticion contra aqueste projècte, la podètz signar e far signar.

Joanina Cazes-Grande Gèli Grande

Au pied du château de Mont Segur le dimanche 20 mars 2016.Au pied du château de Mont Segur le dimanche 20 mars 2016.Au pied du château de Mont Segur le dimanche 20 mars 2016.
Au pied du château de Mont Segur le dimanche 20 mars 2016.

Au pied du château de Mont Segur le dimanche 20 mars 2016.

Tag(s) : #Tribune libre