Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

         Lengas de França : Fàcia al mesprètz del govèrn, passèm a l'accion !

   Lo candidat Hollande del temps de sa campanha electorala de 2012 aviá promés : "Ratificarai la Carta Europènca de las lengas regionalas o minoritarias". Una majoritat de deputats votèron lo principi de la Ratificacion de la Carta. Aquela d'aqui o es tot jamèi pas.
   La reforma territoriala es estada una calamitat que prenguèt pas en compte lo costat linguistic e cultural dels territòris per la creacion de las novèlas regions. La reforma del collègi farà disparèisser l'ensenhament de la lengas ditas regionalas, a la rentrada de 2016.
   Plan mai que lo non respecte de las promesas fachas, l'abséncia de responsa del govèrn mòstra lo seu prigond mesprètz per las lengas e culturas autras que la francesa sul territòri de la Republica.
   Lo Partit de la Nacion Occitana sosten doncas la cauma de la fam del David Grosclaude, conselhièr regional d'Aquitània delegat per las lengas regionalas, entamenada dins la sala d'espèra de l'Ostal de Region a Bordèu lo dimècres 27 de mai de 2015 per denonciar l'abséncia de responsa de l'estat.
   Aquel darrièr deu publicar un decret per balhar una seguida al projècte per la lenga occitana votat en junh de 2014 per las Amassadas regionalas d'Aquitània e de Miègjorn Pirenèus.
   Lo Partit de la Nacion Occitana crida totes los e las que reivendican la preservacion e lo desvelopament de la lenga occitana de sosténer lo passa carrièra de Peireguèrs del 6 de junh de 2015 e tot parièr per la mobilizacion mandada per la "Coordinacion per la lenga occitana", per una granda manifestacion unitària lo dissabte 24 d'octòbre que vèn a Montpelhièr per afortir tornar mai los dreits de la nòstra lenga e sa legitimitat.

Partit de la Nacion Occitana, 28/05/2015

                         ********************************

Langues de France : face au mépris du gouvernement, passons à l’action !

   Le candidat Hollande pendant sa campagne électorale en 2012 avait promis: « Je ferai ratifier la Charte européenne des langues régionales ou minoritaires »
   Une majorité de députés avait voté le principe de la Ratification de la Charte. Celle-ci n’est toujours pas ratifiée.
   La calamiteuse réforme territoriale n’a tenu aucun compte de la dimension linguistique et culturelle des territoires pour la création des nouvelles régions.
   La réforme du collège fera de fait disparaître l’enseignement des langues régionales, à la rentrée 2016.
   Plus que de non-respect des promesses tenues, l’absence de réponse du gouvernement montre son mépris profond pour les langues et cultures autres que française sur le territoire de la République.
   Le Parti de la Nation Occitane soutient donc la grève de la faim de David Grosclaude, conseiller régional d’Aquitaine, délégué aux langues régionales, entamée dans le hall de l’hôtel de région à Bordeaux le mercredi 27 mai pour dénoncer l’absence de réponse de l’État.
   Ce dernier doit publier un décret pour donner une suite au projet pour la langue occitane voté en juin 2014 par les assemblées d’Aquitaine et de Midi-Pyrénées.
   Le Parti de la Nation Occitane appelle tous ceux qui revendiquent la préservation et le développement de la langue occitane à s'associer à la manifestation de Périgueux le 6 juin 2015 ainsi qu'à la mobilisation lancée par la « Coordination pour la langue occitane », pour une grande manifestation unitaire le samedi 24 octobre prochain à Montpellier pour affirmer une fois de plus les droits de notre langue et sa légitimité.

Parti de la Nation Occitane, 28/05/2015

Le Parti de la Nation Occitane soutient la grève de la faim de David Grosclaude

Le Parti de la Nation Occitane soutient la grève de la faim de David Grosclaude

Tag(s) : #COMUNICAT( Oc ), #COMMUNIQUÉ (Fra )