Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog

Parti de la Nation Occitane

SOUTENONS CALANDRETA, ÉCOLE PUBLIQUE OCCITANE,
CONTRE LES AGRESSIONS DE L'ÉTAT FRANÇAIS !

Le Parti de la Nation Occitane appelle à soutenir les écoles associatives laïques occitanes Calandretas, et notamment celle d'Artix, en butte aux agressions de l'administration française.
Les Calandretas assurent un service public d'enseignement en occitan, service public que l'Éducation « Nationale » française n'assurait pas et continue à ne pas assurer à la hauteur de ses capacités, malgré les efforts des enseignants engagés dans un combat similaire. La contribution des écoles associatives est essentielle pour la transmission, la survie et le développement de notre langue et de notre culture.
Pour celà, les Calandretas ont besoin de l'aide des collectivités territoriales, beaucoup l'ont compris et leur apportent leur aide. Or les représentants de l'État opposent à cette aide les obstacles élaborés dans les deux derniers siècles pour dégager l'École de l'emprise de l'Église : pour eux, les Calandretas sont des écoles privées et ils interdisent donc aux communes de les aider, notamment pour ce qui est des locaux nécessaires.
Pour la République Française, le seul enseignement qui puisse être financé par l'argent public (celui des citoyens) est l'enseignement qu'elle définit comme « public », c'est à dire celui que l'État (suivant les méthodes de Napoléon Ier) définit et organise.
Le Parti de la Nation Occitane reconnaît aux Calandretas la qualité d'écoles publiques occitanes, et revendique pour les collectivités territoriales qui le souhaitent le droit de s'engager à leurs côtés.
Il appelle à manifester le samedi 15 mars 2014, à 15h00 à Pau (départ Place de la Libération) et à signer la pétition de soutien sur <
https://www.change.org/fr/pétitions/òc-calandreta-que-viverà>

le 03/03/2014

**************************

SOSTENGAM CALANDRETA, ESCÒLA PUBLICA OCCITANA,
CONTRA LAS AGRESSIONS DE L'ESTAT FRANCÉS !

Lo Partit de la Nacion Occitana apela a sosténer las escòlas associativas laícas occitanas Calandretas, especialament aquela d'Artics, expausada a las agressions de l'administracion francesa.
Las Calandretas asseguran un servici public d'ensenhament en occitan, servici public que l'Educacion « Nacionala » francesa assegurava pas emai contunha de pas assegurar a la nautor de sas capacitats, al despiech dels esfòrces dels ensenhaires engatjats dins una batesta similara. Lo pretzfach de las escòlas associativas es essencial per la transmission, la subrevida e l'espandiment de nòstra lenga et de nòstra cultura.
Per aquò, a las Calandretas fai mestièr l'ajuda de las collectivitats territorialas, mantunas l'aun comprés e lor pòrtan son ajuda. Pr'aquò, los representants de l'Estat opausan ad aquela ajuda las empachas elaboradas dins los dos darrièrs segles per liberar l'Escòla de l'influença de la Glèisa : per els, las Calandretas son escòlas privadas emai doncas enebisson a la comunas de las ajudar, especialament per çò dels locals necessaris.
Per la Republica Francesa, lo solet ensenhament que pòsca finançar la moneda publica (la dels ciutadans) es l'ensenhament que definís coma « public », valent a dise aquel que l'Estat (segon los metòdes de Napoléon lo Ier) definís e organiza.
Lo Partit de la Nacion Occitana reconeis a las Calandretas la qualitat d'escòlas publicas occitanas, et reivindica per las collectivitats territorialas que ac desiran lo drech de s'engatjar a lors costats.
Apela a manifestar lo dissabte 15 de març del 2014, a la 15 oras a Pau (partença Plaça de la Liberacion) emai a signar la peticion de sostèn sus <
https://www.change.org/fr/pétitions/òc-calandreta-que-viverà>

03/03/2014

Communiqué (FR)

Comunicat (OC)

Comunicado (ES)

Comunicato (IT)

Comunicat (CA)

Press release (EN)

Tag(s) : #COMMUNIQUÉ (Fra ), #COMUNICAT( Oc )